maandag 8 oktober 2012

Viva Las Vegas!


Zoals ik al eerder aangaf, ben ik een overtuigd Amerikanofiel. Bij deze wou ik het graag even hebben over dé gokstad bij uitstek: Las Vegas.

Bij citytrips zijn mensen eerder geneigd te denken aan steden als Londen, Parijs, Rome, Gent of New York. Maar waarom niet opteren voor Las Vegas?

Uw dienaar ging er niet zo lang geleden naartoe en kwam en stelde vast:

- Amerikaanse kinderen zien geen graten in de combinatie hamburgers + pannekoeken voor het ontbijt (en de ouders nog minder).

- Voor een schamele 30 $ verschaf je toegang tot het buffet: all you can eat, all day long!

- Van zodra je de hotelkamer verlaat zie je slots. Bij de receptie? Slots. Bij de starbucks (ook in het hotel)? Slots. Aan de bar? Slots. In de tankstations buiten de stad? Inderdaad, slots.

- Aan deze slots tref je veel gezellige oma's (incluis nasale rokersstem).

- Onder de 21 mag je in Vegas niet aan een bar zitten waar alcohol wordt geserveerd, maar aan de slots vraagt niemand naar je ID. (Ik was nog 20, dronk er geen druppel alcohol maar vergokte er wel dollars.)

- Laat u echter niet misleiden door de naam. Hispanics tref je er vooral achter de toog of het buffet.

- In plaats van de jackpot, $$$$$$$$$$$ en staatsburgerschap - kortom de American Dream - bleven we steken op twee kersen en een 7.


 
 
Decadent? Ongetwijfeld. Over the top? Zeker en vast. Kitscherig? Yes indeedy. Incarnatie van het consumentisme? No doubters, there!

Maar in welke andere stad kan men zich naar gelang de goesting in Luxor, Parijs, Venetië, New York of een middeleeuwse setting begeven?

Als het even kan, keer ik er op een goede dag terug, al was het om mijn laatse dollars te verspelen...

En de stetson mag mee.

Yihaaa!




2 opmerkingen: