zaterdag 29 september 2012

Feest bij Gatsby!

Lang vervlogen lijken ze alweer, de zwoele zomeravonden. De herfst arriveerde ook dit jaar weer spoedig op tijd - punctuele rotzak. De spontane bijeenkomsten op de terrasjes zijn uitgewaaid, de zelfopgelegde avondklok doet stilaan weer zijn intrede.

Al enkele dagen word ik ten gepaste tijde verrast door een dagdroom over een decadent tuinfeest, ... bij Gatsby!

Het verloopt ongeveer als volgt:

Geflankeerd door Humbert Humbert (wegens uiteenlopende smaak voor vrouwen de uitgelezen wing man) stap ik gezwind de residentie binnen. Hemingway staat er in voor de gin tonics, hij kent immers de enige juiste verhouding (één op één). Aan de bar sla ik een praatje met Monte-Cristo, die me enkele succulente wijnen aanbeveelt. Porthos - de musketier bij uitstek om laveloos mee te worden - schept er plezier in Yossarian voor een duel uit te dagen, terwijl Humbert Humbert in de gaten wordt gehouden door een wat aangeschoten Atticus Finch. Bilbo heeft zich, middels zijn ring, in het damestoilet weten te verstoppen en Watson rookt illegale substanties uit de pijp van Sherlock ...
Misschien slaag ik er wel in Elizabeth Bennet uit haar korset te krijgen?

Mijn vriendin zou me deze scheve schaats en andere obsceniteiten wel vergeven (ik heb de lange winter om haar te bewerken en vermoed dat ze het heeft aangelegd met Mr. Darcy).

Whatever happens at Gatsby's stays at Gatsby's




Geen opmerkingen:

Een reactie posten